Více než dvě stě tisíc registrovaných uživatelů, desetitisíce vyřízených objednávek, obrat v desítkách milionů korun – takovými čísly se může pyšnit Václav Štrupl a jeho nově založená a prosperující firma Bonami. Na trhu funguje od ledna letošního roku a nabízí především originální bytové doplňky, nábytek a dárky.

Pokud vybavujete nové bydlení či jen hledáte nevšední a vtipný dárek a zároveň dáváte přednost nakupování z pohodlí svého domova oproti klasickým obchodům, může vás zaujmout internetová stránka Bonami.cz, která ve svých kampaních denně nabízí nové zboží.

„Každý den přinášíme nové nabídky, zboží máme k dispozici pouze v limitovaných množstvích, všechny představované kolekce jsou časově omezené a v neposlední řadě garantujeme po dobu kampaně nejnižší ceny na trhu. Tohle všechno zvyšuje poptávku po námi nabízených věcech a není výjimkou, že největší bestsellery jsou vyprodané už v řádu desítek minut po zahájení akce, což je každý den v sedm hodin ráno,“ představuje svou firmu Václav Štrupl, který má již předchozí podnikatelské zkušenosti. Založil a více než sedm let provozoval internetovou marketingovou agenturu.

Ze sortimentu, jenž firma Bonami nabízí, se lidem podle Václava Štrupla nejvíce zamlouvají kuchyňské předměty; ať už drobnější dekorace a doplňky či bytový textil. Zároveň však zdůrazňuje, že základem úspěšného prodeje produktu je jeho praktičnost, vzhled, cena a rovněž designové vychytávky, které často uchvátí svým nápadem a které pak lidé kupují zejména jako dárky. 

Nabídka je přizpůsobená zákazníkovi

Pokud i vy chcete zavítat na stránky www.bonami.cz, čeká vás nutná registrace, která je kamenem úrazu a důvodem rozporuplnosti u mnoha lidí. „Bonami není klasický e-shop, ale nákupní klub, což s sebou nese mnohá specifika. Nabízíme produkty, které často nikdo jiný v Česku neprodává,“ objasňuje Štrupl. A právě kvůli neustále novým, omezeným nabídkám a nejnižším cenám na trhu, se firma rozhodla klub uzavřít, aby zvýhodnila loajální uživatele před „náhodnými kolemjdoucími“.

Dalším z důvodů je i lepší možnost poznat zákazníka a jeho přání. „Díky pokročilé analytice vidíme, co je zajímá, o čem mluví, co kupují a co například sdílejí se svými přáteli. Mnohem více pak dokážeme přizpůsobit nabídku jejich preferencím, umožňuje nám to zajistit lepší zákaznickou podporu a udělat z nákupu zážitek, což je našim hlavním cílem,“ vysvětluje Václav Štrupl.

Posledním důvodem je marketingový záměr a možnost, jak nalákat newslettery zákazníky, kterým se při první návštěvě na stránkách nic nezalíbilo. „Povinná registrace pro uživatele neznamená žádné riziko spojené s osobními informacemi nebo nevyžádanou poštou,“ uklidňuje Václav Štrupl. Reálně pro vstup na Bonami stačí jen zadat e-mail nebo se přihlásit přes Facebook a hned v dalším kroku si můžete nastavit, jestli vůbec nějaké nabídky zasílat chcete, nebo ne. „Pokud nikoliv, nikdy vaše údaje nezneužijeme ani nepředáme žádné třetí straně, to garantujeme. A zrušení účtu nebo zasílání e-mailů si můžete kdykoliv vyžádat,“ dodává.

Od prvotní myšlenky ke spuštění webu za několik měsíců

V současné době ve firmě Bonami pracuje více než patnáct zaměstnanců a Václav Štrupl jí věnuje sto procent svého času, protože věří, že tím lze docílit největší šance na úspěch. „Proces od nápadu a výběru segmentu až po finální představu trval necelého půl roku. Nebyl jsem na to ale sám – od začátku jsme se o této příležitosti bavili s kamarády ze společnosti Miton, která v podobě Michala Jiráka aktivně funguje jako můj společník a partner při řízení firmy,“ říká Štrupl.

Zároveň dodává, že finální představa byla na papíře loni v listopadu, a když 23. ledna Bonami spustila svou činnost, měla již deset tisíc registrovaných uživatelů, kteří na spuštění čekali. „Návštěvnost šla rychle nahoru a už první den po spuštění jsme prodali zboží za desítky tisíc korun. Peníze tedy vyděláváme od samého začátku a je jen na nás, zda se rozhodneme ještě více investovat do rozvoje webu a marketingu, nebo začneme inkasovat nějaký zisk,“ vzpomíná Štrupl. Firma se však zatím ubírá první cestou a stoupající růst spolu s pozitivní zpětnou vazbou uživatelů ukazuje, že očividně zvolila správně.

Kupujeme, prodáváme 

A jak to ve firmě funguje s prodejem? Nejprve produkty zakoupí od dodavatelů a s jistou marží je prodá zákazníkům. Výše marže se kampaň od kampaně liší, ale jak Václav Štrupl podotýká, obecně je nižší než u jiných subjektů na trhu, protože firma Bonami garantuje nejnižší ceny nabízených produktů. „Pokud produkt najdete jinde levněji, cenu obratem dorovnáme. Věřím ale, že to se ani nestane, protože ceny konkurence pečlivě kontrolujeme a dbáme na to, abychom byli levnější. Spousta zboží z Bonami se ani jinde v Česku neprodává, není tedy s kým soupeřit,“ vysvětluje Štrupl. Veškeré reklamace se navíc vrací zpět do Bonami, která vlastní sklad, kde zboží kontroluje a odesílá.

Sám Václav Štrupl patří mezi nejaktivnější zákazníky. „Na Bonami dělám reálné objednávky, které si zaplatím, a na zboží se pak těším. Nejen proto, že chci web dobře otestovat z pohledu skutečného zákazníka, ale proto, že se mi nabízené produkty opravdu líbí a stojím si za jejich výběrem. Byt už se nám začíná plnit, ale i tak mi bude Bonami dál sloužit jako výborný zdroj dárků a inspirace,“ uvádí Štrupl.

Na svých stránkách dokonce uvádí, že každý kreativní člověk může s jeho firmou spolupracovat – stačí mít hezké věci v rozumném množství, pěkně nafocené a zapadající do sortimentu Bonami. „Poptávek po spolupráci nám chodí několik denně a záleží na našich Creative Hunters (kolegyně zabývající se výběrem kolekcí a jejich přípravou na web), zda produkt posoudí jako zajímavý a domluví se na další spolupráci,“ říká Václav Štrupl. Pokud splňujete výše uvedená kritéria, existuje velká šance ke spolupráci.

Co se svou firmou plánuje do budoucna? Chce být dobrý zejména v tom, co dělá už dnes, v inspiraci a nabídce krásných a užitečných věcí pro domácnost a každodenní život. „Budeme se snažit podporovat český design, i když to vždy není úplně snadné, rozšiřovat nabídku a zkracovat dodací lhůty, aby lidé byli co nejspokojenější,“ plánuje Štrupl. Dodává, že není vyloučena expanze na Slovensko nebo do Polska, kde poptávka po zboží existuje. Ale v první řadě je prioritou zvládnout růst, kterému mladá firma podléhá, a zachovat její hodnoty i kvalitu.


Bottom line: Jste z těch, kteří si rádi připlatí za originální zboží, nebo dáváte přednost konfekci?